vrijdag 16 februari 2007

JuvenToni


Ik denk dat het 2000 of 2001 was dat ik hem met Brescia een oefenwedstrijd zag spelen tegen een plaatselijke ploeg in het noorden van Italië, en plots had ik een nieuwe held op voetbalvlak. Mijn geluk kon dan ook niet op toen hij een paar jaar later voor Palermo, mijn grote voetballiefde, tekende. In zijn eerste seizoen, in de Serie B nog, knalde hij er op zijn dooie gemak 30 in. Een seizoen later zorgde hij er in de Serie A voor dat Palermo voor de allereerste keer Europa in mocht.

Maar die zomer bleek dat clubliefde een onbestaand fenomeen is voor Luca Toni. Acht ploegen in 13 seizoenen, en volgend jaar zou daar wel eens een negende bij kunnen komen. Volgens onze goeie vrienden van de Gazzetta Dello Sport is Juventus bereid om 50 miljoen op tafel te leggen voor 'Il Mercenario'.

Als hij tekent voor de Gobbi, verliest hij met één handtekening al mijn respect. Ik heb hem al één keer zijn lafheid vergeven, een tweede keer zit er niet in.

Geen opmerkingen: