zaterdag 14 juli 2007

Lucarelli

Afvragingen bij het vertrek van Cristiano Lucarelli naar Turkmenistan. Of hoe het ginder tegenwoordig mag heten.

  • Je bent publiekslieveling bij de ploeg uit je geboortestad. Waarom vertrek je naar een ploeg waar 2% van de fans je kennen?

  • Je woont in een stad aan de Tyrheense zee, met een van de mooiste kustlijnen van Italië. Waarom vertrek je naar een stad waar het in de winter -40 is en je al springende je behoefte moet doen?

  • Last but not least: je hebt een tattoo op je arm met het clublogo en je nummer. Wat de neuk bezielt je, Cris?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Geld, niets anders.

En Shakthar heeft ook wel prachtige faciliteiten.

Steven zei

Ik denk dat het sportieve ook wel een beetje meegespeeld heeft: Cris is 33, als ik me niet vergis, en het is mogelijk zijn laatste kans op CL-voetbal.

Het hele verhaal doet me wat denken aan wat Di Canio vorig jaar overkwam: een clubicoon dat de steun van het bestuur kwijt raakt. Ik voorspel veel minder volk in het Armando Picchi volgend seizoen.