donderdag 21 juni 2007

Bobo?


Een clubvoorzitter met onmiskenbare mongoloïde trekken en het IQ van een walnoot, er zijn leukere mensen om als fan aan de top van je ploeg te zien. On the other hand: een geschifte voorzitter is heel vatbaar voor geschifte plannen. En laat er nu net zo'n plannetje zich al heel de dag in mijn hoofd afspelen. Let me explain: sinds gisteren is Christian Vieri terug contractloos. Bobo had een contract voor 1 seizoen bij Atalanta, en dat is niet verlengd. Velen vreesden voor te carrière van Paco de Playboy, maar vreemd genoeg is er nog interesse van Italiaanse ploegen, en dan heb ik het niet over kneusjes als Siena en Cagliari. Bijgevolg was ik eens aan het denken wat het volgende zou geven: een knettergekke voorzitter haalt een licht mentaal gestoorde spits op een zucht van zijn pensioen gratis binnen, schotelt hem een prestatiegericht contract voor en omringt hem met een paar snelle en jonge Zuid-Amerikanen. Ik zou het alleszins een fantastische transfer vinden.

Bobo mag er dan al 33 zijn, dat wil eigenlijk niks zeggen: Doni, Lucarelli, Toni, Totti en Rigano naderen die leeftijd ook met rasse schreden en scoren nog steeds aan de lopende band. En laten we niet vergeten dat Vieri dit jaar die prachtige goal vanop de middenlijn maakte. En geef toe, het vrouwenverslindende en opvliegende karakter van Vieri past nergens beter dan op Sicilië. Zamparini, werk aan de winkel!

Geen opmerkingen: