zaterdag 9 juni 2007

:'(

Het verschrikkelijke is gebeurd...Eugenio Corini gaat weg bij Palermo, omdat Zamparini geen contractverlenging wou aanbieden. Zamparini heeft vanaf vandaag dus definitief afgedaan bij schrijver dezes, om de volgende redenen:
  • Corini was DE publiekslieveling bij Palermo.
  • Corini is er 36, maar was de lijm die het middenveld bijeen hield.
  • Corini scoorde dit seizoen 10 goals, wat hem (spijtig genoeg eigenlijk) clubtopschutter maakte
  • Sinds hij in 2003 aankwam bij Palermo is hij de drijvende kracht geweest achter de fantastische prestaties.
  • Corini zat gisteren op de persconferentie te snotteren als een klein kind omdat hij wegging.

Moest ik Zamparini zijn, wat ik gelukkig niet ben, ik had Corini nooit laten vertrekken. Een contract voor drie seizoenen met de optie om nadien toe te treden tot de trainersstaff, dat had ik hem gegeven. Maar nee, Captain Crazy vindt het niet nodig om het hart en de ziel van de ploeg binnen die ploeg te houden. Corini verdient nog een paar jaar Palermo, en daarna de terugtrekking van zijn rugnummer. In de plaats gaat hij waarschijnlijk volgend seizoen aan de slag bij een pisploeg als Siena. Fuck Luca Toni, Eugenio Corini is de beste Palermitaanse voetballer van de laatste 10 jaar. Het ga je goed Eugenio, en ik hoop dat we je ooit nog eens terug mogen zien op La Favoritá.

EDIT: Hier is de gehele persconferentie te vinden.

















































Geen opmerkingen: