zondag 18 maart 2007

Speeldag 29: Er zijn zo van die dagen...

...dat alles tegenzit. Je tegenstander, Sampdoria in dit geval, moet al na 35 minuten met 10 verder, en dan maakt je nieuwe superspits dit pareltje. Nog geen twee minuten later doet je verdediging dan dit, en voor de zevende week op rij win je daardoor niet. Ik wou dat ik kon zeggen dat ik me de laatste tijd schaam voor de prestaties van mijn ploeg, maar dit gaat de schaamte voorbij. De Champions League kunnen we al bijna vergeten, maar ik hoop vooral dat we binnen twee weken eindelijk nog eens kunnen winnen.

Gelukkig was Palermo-doelman Agliardi niet de enige die dit weekend blunderde. Bij Catania hebben ze een zekere Pantanelli tussen de palen staan. Nooit echt een superdoelman geweest, maar bekijk de tweede goal van Reggina maar eens in de samenvatting. Gouden zaak voor Reggina, want Messina kreeg thuis klop van Torino, terwijl Ascoli met 1-2 verloor van nu al bijna kampioen Inter. Alweer twee doelpunten van Ibrahimovic, die het eindelijk lijkt waar te maken. Nog onderaan boekte Parma zijn eerste zege onder Claudio Ranieri, 1-0 tegen Siena.

In Udine lijken ze dit jaar toch nog in gang te gaan schieten voor een Europese plaats, want Livorno zette daar gisteren zijn slechte reeks voort door met 4-0 de boot in te gaan. Twee parels van Antonio Di Natale zorgen voor jubel in het Udinese-kamp.
Ook jubel bij de Laziali, want door de 3-1 tegen rechtstreeks concurrent Empoli lijkt de CL nu al bijna binnen. Fantastische eerste goal van Goran Pandev ook, hoewel de 2-0 van Rocchi ook om in te lijsten was.

Voor de rest ging Cagliari (alweer) onderuit, dit keer tegen Chievo, en was Massimo Ambrosini alweer matchwinnaar voor Milan, dat zuinig met 1-0 won van Atalanta. Fiorentina - Roma, de topper van het weekend, eindigde zoals het begon: op 0-0.

Volgende week interlands, binnen twee weken hopelijk weer reden tot juichen voor yours truly...

Geen opmerkingen: