zaterdag 24 maart 2007

Grootheidswaanzin

'Ik heb Livorno voor de eerste keer in 50 jaar terug naar de Serie A gebracht, Reggina twee seizoenen van de degradatie gered, en zonder het Calciopoli-schandaal stonden we nu op een UEFA Cup-plaats. Ik ga deze ploeg ook dit seizoen, tegen alle verwachten in, in de Serie A houden. Ik verdien intussen wel een grotere ploeg onder mijn hoede.'

Aldus Walter Mazzarri, coach van Reggina. En eigenlijk kan ik hem geen ongelijk geven. Hij slaagt er al jaren in om teams in nood beter te doen spelen, en kreeg in zijn thuisstad Pistoia. Maar je kan het natuurlijk altijd minder hautain komen vertellen. Misschien krijgt hij volgend jaar zijn kans wel bij een grotere club, want het contract van Walter Novellino bij Sampdoria zal waarschijnlijk niet worden verlengd. Geen wonder, als je met een ploeg vol talent en torenhoge verwachtingen niet boven de middenmoot uitkomt. Samp wil terug naar de gloriedagen van begin jaren '90, en Novellino lijkt daar niet de juiste man voor te zijn. Misschien Mazzarri wel, we zullen zien. Voordeel voor de spelers is dat ze de voornaam al gewoon zijn...

Geen opmerkingen: